- Jak efektywnie sprzedawać przez telefon?
- Jak reprezentować firmę podczas kontaktu telefonicznego?
- Jak dopasować się do potrzeb rozmówcy?
- Jak docierać do istotnych informacji?
- Jak ciekawie przedstawiać własną ofertę?
- Jak pracować nad swoim głosem?
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i wymagającymi klientami?
- Jak opanować stres przed rozmową telefoniczną?
Cel szkolenia:
- Zdobycie umiejętności efektywnej komunikacji z Klientem przez telefon.
- Rozwinięcie technik komunikacyjnych w celu kontroli przebiegu rozmowy.
- Wzbudzenie motywacji do zachowania pozytywnych relacji z Klientem.
Zakres merytoryczny szkolenia:
- Reprezentowanie firmy – nawiązywanie pozytywnego kontaktu z klientem.
- Komunikacja niewerbalna przez telefon – ćwiczenie dykcji i intonacji.
- Kształtowania brzmienia własnego głosu przez telefon.
- Dostrajanie się do stylu mówienia klienta.
- Struktura rozmowy telefonicznej – efektywne kierowanie rozmową.
- Techniki aktywnego słuchania - sposoby zdobywania istotnych informacji.
- Diagnoza potencjału klienta.
- Język „merytoryczny”, a język emocji w trakcie rozmowy z klientem.
- Prezentacja korzyści oferty dla klienta.
- Finalizowanie rozmowy.
- Radzenie sobie z trudnymi klientami oraz zgłaszanymi obiekcjami.
- Wygaszanie trudnych emocji klienta.
- Sposoby radzenia sobie z krytyką.
- Radzenie sobie z presją i manipulacją ze strony klienta.
- Wpływ na decyzje klienta – wiedza z zakresu technik wpływu społecznego.
Metody pracy:
Zagadnienia prezentowane są w formie interaktywnych mini-wykładów oraz dyskusji grupowych połączonych z zastosowaniem metod warsztatowych. Pracujemy zgodnie z metodologią uczenia osób dorosłych: wyciągamy wnioski z doświadczeń i ćwiczeń przeprowadzonych podczas szkolenia. Stosujemy: ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje typowych oraz trudnych sytuacji zawodowych, rejestrowane scenki z odgrywaniem ról, studia przypadków, testy, gry i zabawy biznesowe.